Lang weekeinde naar Weert 11 januari 2019

14 januari 2019 - Weert, Nederland

Op vrijdag middag zijn we vertrokken naar de Camperplaats midden in het Limburgse Weert. De weersvooruitzichten zijn niet al te best, maar we willen er een lekker weekeinde tussenuit met de camper. Dus de camper voorzien van de gasflessen en we hebben met Henk en Mia onze campervrienden uit Eindhoven afgesproken. Het was weer te lang geleden dat we elkaar gezien hebben. Bij aankomst op de Camperplaats stonden Henk en Mia er al. Ze hadden een leuk plaatsje naast hun camper. We parkeren de camper achterwaarts en direct waterpas. We installeren ons en alles doet het. We eten een lekkere wokschotel kip en daarna komen Henk en Mia op de koffie en de borrel erna. De zaterdag worden we rustig wakker, maken een ontbijtje, drinken een bakkie en gaan tussen de middag lopend naar het centrum van Weert. Een super gezellig stadscentrum met Limburgse gastvrijheid. Alles op loopafstand met de hondjes. De markt is niet zo druk en als we in de stad zijn begint er een bui regen. We duiken een gezellig restaurant in en doen een bakkie. We reserveren een restaurant voor het avondeten. We lopen rustig naar de camper. Koffie hoeven we niet te zetten want de camperplaatseigenaar nodigt alle camperaars uit in de tent voor een bak koffie en een limburgse vlaai. Ondanks dat het gezellig is blijven we niet te lang want we gaan uit eten in Weert. Nadat we ons tegoed hebben gedaan aan super grote en heerlijke hamburgers en sparribs lopen we terug en doen nog een bakkie bij Mia en Henk. Moe en volgegeten gaan we slapen. Zondag is een regendag. Mia en Henk gaan tussen de middag terug naar Eindhoven en wij blijven tot maandag middag. De zondag lekker veel geluierd, gelezen, op het www gezeten, tv gekeken. Lekker uitgerust. Maandag rijden we weer rustig terug naar de stalling. We wassen de camper nog even in Zaltbommel en een gezellig weekeinde zit er weer op.