Paasweekeinde 2018 naar de Moezel met vrienden

4 april 2018 - Bruttig-Fankel, Duitsland

Afgelopen donderdagavond 29 maart 2018 naar de Camper gegaan en deze op orde gemaakt. Kacheltje aan, tv gekeken en gaan slapen. De volgende ochtend vroeg uit de veren, want we hadden om 09.00 uur bij onze vrienden in Eindhoven afgesproken om daar vandaan verder met twee campers naar de Moezel te gaan. We zijn onder Cochem aan de Moezel beland, maar eerst nog even wat korte maar zeer steile klimmetjes van maar liefst 17%. Maar de beide campers lieten zich van hun goede kant zien. We zijn uitgekomen ongeveer 8 km ten zuiden van Koblenz in het plaatsje Bruttig-Fankel en kwamen op camping Bruttig. Een leuke camping direct aan de Moezel en zeer centraal gelegen. Geen last van de treinen, want die gaan daar door de tunnel. Zeer belangrijk een heerlijk biercafé op de camping. Leuk de rondvraatboten en grote schepen door de sluizen en makkelijk om Cochem te bezoeken. Vrijdag hebben we het plaatsje bij de camping bezocht en zaterdag met de boot naar Cochem. Zaterdagavond heerlijk gegeten in het stadje. Zondag een gezamenlijk paasontbijt in de camper en op de fiets langs de Moezel naar het ansichtkaart plaatsje Beilstein. Daar natuurlijk een stuk overheerlijke taart geproefd. Maandag zijn we na de lunch weer rustig afgezakt naar huis. Tot aan Koblenz langs de Moezel gereden.  Een heerlijke mini vakantie gehad. Voor herhaling vatbaar.