Weekeinde Emmerich aan de Rijn Duitsland

29 augustus 2021 - Emmerich, Duitsland

Vrijdagochtend vertrokken met de camper naar Emmerich.  We gaan daar aan de jachthaven aan de Rijn staan. De weersvoorspelling is niet al te best, veel regen. Dat deert ons niet en onze vrienden uit Eindhoven komen wat later op de vrijdag aan. Rond 13.30 uur arriveren we op de camperplaats.  Een nette plek aan de jachthaven en met topdrukte kan men zo een 100 campers kwijt. Het is nu ook nog druk namelijk laatste weekeinde van de vakantie.  We zetten ons op de tweede rij en houden een plekje vrij voor Henk en Mia. Het weer is zowaar heerlijk en we zitten lekker heel de middag bij de camper in het zonnetje. Laat in de middag arriveren onze buurtjes en we doen koffie met een appelslof.  Daarna nog een biertje. We vermaken ons goed en het blijft nog lekker buiten.

Zaterdag na wat uitgeslapen te hebben weer heerlijk naar buiten.  We konden heerlijk bij de camper buiten zitten en met een leuk zicht op de bootjes.  Ook voor de eerste keer de drone uitgeprobeerd.  Het filmpje was bagger, verkeerde instelling, maar de foto's redelijk gelukt.  Heerlijk gewandeld met de hondjes en in de avond werden ons heerlijke pizza's en salades bezorgd aan de camper. Heerljjk gegeten.

Zondag weervlekmer uitgeslapen en daarna laat en lang zitten ontbijten.  Nu regende het wat. Rond 13.00 uur zwaaien we naar elkaar en zeggen gedag. We ontzorgen de camper en zakken langzaam naar huis. Net voor de start van de formule 1 thuis. Het had wat later kunnen worden want ook in Spa regende het.

We hebben weer een heerlijk weekend gehad. Over drie weken begint ons avontuur naar Zweden.

1. Egon:
    15 september 2021
    Leuke plek die ze flink hebben uitgebreid de laatste jaren.