Weekeinde Maastricht met vrienden

3 december 2021 - Maastricht, Nederland

Vrijdag 26 november,

We hebben afgesproken met onze Eindhovense vrienden om eens een gezellig weekeinde Maastricht te doen.

We hebben de camperplaats Marina Maastricht gereserveerd en we reizen in de vroege ochtend af. Het weekeinde belooft lekker weer te worden. Koud een waterig zonnetje en droog. Dus we gaan er weer eens opuit. We rijden op ons gemak naar het Limburgse land en net als we ons willen gaan settelen komen daar Henk en Mia aangereden.

De camperplek ziet er netjes en verzorgd uit. We staan op een verhard gedeelte. Gelukkig maar want het gras is nog steeds sompig van de overstromingen eerder dit jaar. Het restaurant is nog steeds gesloten omdat er binnen ongeveer 70cm water heeft gestaan en alle apparatuur kapot is gegaan.

Mia had lekkere taart meegenomen en in de middag doen we een bakkie met hazelnoot taart. In de avond eten we heerlijke zelf gemaakt shoarma.

Zaterdag ochtend trekken we de  opgeladen fietsen uit de garage en gaan we een stukje fietsen naar het mooie centrum van Maastricht. Een leuke route langs de Maas. Het is koud maar zonnig en heerlijk fietsweer. We parkeren de fietsen in de gratis fietsenstalling en lopen al winkelend door het gezellige centrum van Maastricht. Natuurlijk mag een Cappuccino met een lekkere rijstenvlaai niet ontbreken op het Vrijthof. Daar smaken ze toch het lekkerste.

Wat later wordt het voor ons toch te druk in de stad en dat in de streek waar de meeste corona gevallen van Europa zijn. We besluiten om te vertrekken en fietsen weer heerlijk langs de Maas terug naar de camper. De honden zijn ook weer blij. Marco pakt de drone nog even in de middag op de camperplaats en maakt wat leuke opnames. We doen een biertje en in de avond halen we eten bij een plaatselijke snackbar.

Zondagochtend ons traditionele heerlijke ontbijt. Rond het middag uur ont zorgen we de camper en nemen we afscheid van elkaar en rijden we op ons gemakkie naar huis toe.

Was weer een geslaagd weekeinde op een leuke CP

1. 3 december 2021
    heel leuk geschreven, jullie genieten er wel van lees ik

tot de volgende,
    ik ga met mijn campertje 31 dec naar Westende ,eten in de kippenren en parken op de camperplaats daar !
  2. Marco en Bea:
    8 december 2021
    Gerard blijven genieten. Lekker er op uit met de feestdagen. Veel plezier