Met de camper door de storm

1 maart 2022 - Geldermalsen, Nederland

Vrijdag 18 februari wat een dag was dat zeg. De camper staat bij ons naast het huis en onder het schuine dak zodat de dakpannen op nog geen meter van de camper hangen. Dat zou erg link kunnen worden met storm Eunice en zeker de ligging van ons huis. Precies een trekgat waar de storm vrij spel zou kunnen hebben.

We besluiten om in de ochtend de camper te pakken en naar de jachthaven in Geldermalsen te rijden. Nog geen half uurtje maar wel voor 12.00 uur anders is het door de storm niet meer te rijden. Zo gezegd zo gedaan. Onze vrienden uit Eindhoven kwamen ook en we hebben ons met totaal vier campers op de jachthaven van Geldermalsen geïnstalleerd met de kop in de wind en ver van de bomen vandaan. Het heeft echt hard gestormd die middag avond en nacht. De stroomvoorzieningen moesten we plat leggen anders vlogen ze door de lucht. Overal geknapte bomen en best wel schades maar de campers hebben het er allemaal goed vanaf gebracht.

Zaterdagochtend was het zowaar zonnig weer en het rondje met de honden konden we niet maken zoals gisteren want de bomen lagen dwars over de paden van de heemtuin. Na een ontbijtje zijn we het gezellige Geldermalsen ingelopen. Heerlijk weer een zonnetje en nog een beetje wind. We hebben heerlijk gewinkeld en zijn daarna bij het cafe de Schenkerij de Beurs aangewaaid voor een lekker bakkie en een biertje. In de middag terug naar de camper en lekker geluierd.

In de avond hebben we een Griekse avond in de camper gehouden. Bij het plaatselijke Griekse restaurant hebben we overheerlijke mixgrill en moussaka besteld en kregen dat met de lekkerste bijgerechten en flesjes wijn. Dat voor 20 euro pp. Over heerlijk en veel te veel. Daarna nog een bakkie en een heerlijk ijsje na. We hadden genoeg eten voor de zondag over.

We zijn in de zondagochtend bijtijds vertrokken vanwege de verjaardag van onze kleindochter die 2 jaar werd.

Ondanks de storm en het korte weekeinde toch genoten en we weten dat de camper storm van windkracht 10 tot 11 aan kan.