Eerste reis nieuwe camper naar Normandie en Bretagne januari 2020

23 januari 2020 - Gorinchem, Nederland

Eindelijk het was zover.

Dinsdag 14 januari 2020 konden we onze nieuwe camper gaan halen bij Holtkamp West in Nieuwegein. Onze vol integraal Rapido 896F, die we helemaal naar onze zin hebben laten samen stellen. We hebben een goede uitleg gehad over de camper en rond het middag uur reden we voorzichtig naar huis. Daar hebben we de camper ingericht. De LPG gasinstallatie ingebouwd en de tv geïnstalleerd.

Woensdag 15 januari 2020 stond onze eerste reis op het programma. Spannend met de nieuwe camper. Hij is immers 7.49 meter lang en is toch weer even wennen en spannend hoe alles het doet. Rond 08.00 uur reden we weg van huis. We hebben niet echt wat uitgestippeld maar wilden in ieder geval de invasiestranden zien en een stukje van Bretagne. We zien het wel.

Het rijden ging eigenlijk als vanzelf. De navigatie was een groot tablet geklemd in de mooie houder die in het dashboard is geintergreerd.

We besloten geen tolwegen te rijden maar rijden een stuk door de Picardie. Allemaal boeren weggetjes waardoor het direct goed voelde de camper te besturen. Na een regelmatig bakkie en stoppen belanden we in de middag op Aire de Camping Car Sainte Claire in Neufchatel en Bray in Normandië. Een geweldig leuke camper plek bij een camping. Leuk wandel en fiets gebied. We proberen de camper uit en na een avondje tv gestreamd te hebben gaan we slapen. We staan hier met nog twee andere campers.

Donderdag 16 januari 2020

Na een uitgebreid ontbijt rijden we op ons gemakje verder. Normaal rijden we vroeg weg, maar we doen alles lekker op het gemakje. Het is stralend weer, wel fris en rijden pas om een uurtje of 11 weg. We hebben de tijd en willen ook uitrusten. We rijden de bekende brug over bij Honfleur en rijden in de richting van Omaha Beach. Een van de invasiestranden. Daar zetten we de camper aan het strand. Het is hoog water dus we wachten op de eb. We eten wat in de camper en daarna maken we een lekkere wandeling langs het invasiestrand. We vinden mooie schelpen. Het is rustig, fris maar schitterend helder zonnig weer. We stropen de kust af met de camper, rijden langs het museum en zoeken een camperplaats om te overnachten. De eerste twee camper plaatsen waren op een boerenhoeve. Dat zag en rook er ook naar dus doorgereden. Uiteindelijk plaatsen we de camper op een camperplaats in een Normandisch dorpje met een leuk uitzicht op de zee. Er staat nog een camper, zo stil is het. We trekken de fles champagne open die we bij de camper hadden gekregen en lieten hem ons lekker smaken. De cv snort er lekker op los en het is behaaglijk en gezellig in de camper. We kijken een filmpje. We stonden op https://www.campercontact.com/nl/frankrijk/normandie-14-27-50-61-76/grandcamp-maisy/10323/aire-de-camping-car

Vrijdag 17 januari 2020

We rijden weer verder. We willen de beroemde soldaat in de kerk zien hangen. De bekende scene uit de film de Longest Day. We rijden naar Sainte Mere Eglise waar John Steele nog steeds in de kerktoren hing. Hier zijn in de oorlog zeer veel parachutisten neergehaald door de Duitsers. Het is weer schitterend weer en we stoppen op het kerkplein en schieten wat foto's. Daarna rijden we door naar Bretagne en komen uit in Locquirec. We vinden daar een prachtig in een baai gelegen camping. Er is niemand op de receptie en bellen op. Krijgen de code van de slagboom en na water innemen zoeken we een heerlijke plaats met vrij uitzicht over de zee uit. Hier blijven we staan tot en met maandag. Wat een genot deze camping. Wandelen en kokkels zoeken langs de stranden. Genieten van het schouwspel van eb en vloed en wandelen naar het leuke haventje. We zitten gewoon in ons truitje op het terras aan de cappuccino. We gebruiken twee keer buiten de skottelbraai. Eenmaal om vis te bakken en de andere maal om de kokkels te bereiden. Ondanks goed gespoeld toch ietwat zanderig. Maar goed spoelen met bier. We hebben genoten van het mooie weer en de omgeving en met pijn in ons hart verlaten we op maandag de camping weer. Een plekje om terug te komen, maar zal in zomer hut mut zijn.

Maandag 20 januari 2020

We gaan weer verder, rijden laat in de ochtend weg. Nog steeds mooi weer. We doen in het stadje een boodschap bij de Lidl en verlaten Bretagne weer en rijden weer richting Normandië. We maken een mooie rit, stoppen af en toe en belandden op de camperplaats van Honfleur. Op zich een hele grote camperplaats met water, 5 ampere stroom en de mogelijkheid tot toilet legen en water lossen. We staan met uitzicht op de leuke kade van Honfleur. Niet echt onze camperplaats maar voor een overnachting te doen. Te massaal en slecht onderhouden. We genieten van de zonsondergang boven Honfleur en aan de andere zijde heb e zicht op de brug van Normandië.

Dinsdag 21 januari 2020

We rijden weer verder en gaan noordelijker. Richting huis. We rijden vanuit Normandie de Picardie in. We stoppen af en toe voor een bakkie en een lunch. Onze eerste camperplaats waar we wilden overnachten bleek gesloten te zijn in tegenstelling wat in de app stond. Jammer was een leuke plek aan een snelstromende rivier. Uiteindelijk belanden we via allerlei leuke binnenwegen op een camperplaats in een natuurgebied op een heuvel. Een mooie natuurlijke en verzorgde plek om te overnachten. We staan er met nog twee andere campers.  We staan in het park van d'Olhain. Het was een koude nacht, maar daar hebben we de cv voor. We hebben een rustige nacht en als we wakker worden is alles wit bevroren. Het is nog 3 1/2 uur terug naar huis.

Woensdag 22 januari 2020

We rijden naar huis. Het is glad er is gestrooid. We rijden rustig weg en rond 15.00 uur zijn we weer thuis. We hebben totaal 2000 km gereden. De nieuwe camper is iets ingereden en vooral we hebben hem aardig onder de knie. We zullen nog heel veel, vaak en lang gaan genieten van deze prachtige camper.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade