Lang Weekend Groningen en Friesland

4 augustus 2019 - Sloten, Nederland

Zaterdagochtend rijden we vroeg weg. We gaan met de camper op bezoek bij onze vrienden uit onze Bonaire tijd. Op Bonaire paste Bea op Lana. Lana heeft een broertje gekregen dus op kraamvisite. Het was weer een gezellig weerzien en na de lunch zijn we afgezakt naar Friesland. We hebben Sneek maar overgeslagen want is te druk vanwege de Sneek week. We kwamen aan op de passanten haven van Heeg en hadden daar het laatste plekje. Het was gezellig druk. De middag hebben we in Heeg doorgebracht op korte loopafstand van de camperplaats. Heerlijk terrasje gepakt. Het lag er vol moet allerlei oude zeiljachten.

De zondagochtend na het ontbijt zijn we naar een andere jachthaven gereden. Ongeveer een half uurtje verder. Naar Sloten. Ook al weer zo een gezellig oud vestingstadje. Deze lag direct aan de camperplaats. We staan weer heerlijk met de neus aan het water. Een terrasje natuurlijk niet overgeslagen.

Maandag rijden we verder terug. Dan doen we Lemmer nog aan.

Friesland is echt leuk. Nu wel druk maar het is hoog seizoen.

We komen er zeker terug. De Friese meren hebben wel wat. En zeker de leuke oude stadjes. Hindeloopen en Stavoren Joure. We hebben nog wat te bekijken.