Weekeinde Balgoij bij Wijchen

21 augustus 2022 - Balgoij, Nederland

Vrijdag 19 augustus 2022 na een bezoek van Marco aan de tandarts vertrekken we naar een camperplaats waar we nog niet eerder zijn geweest. De goede reviews hebben ons besloten om de camperplaats op een boerenerf te bezoeken in het dorpje Balgoij vlakbij Wijchen. We komen rond 12.00 uur aan. Het is inderdaad een boerenerf annex theetuin. Effe wennen toen we aankwamen, want het ziet er een beetje alternatief uit. Maar we hebben ons netjes op een plekje genesteld en gaan ons melden bij de theetuin. We nemen maar gelijk een heerlijke coupe ijs met slagroom en een sausje eroverheen. Het is immer nog steeds warm. De eigenaresse is erg aardig en legt ons e.e.a. uit in de omgeving. We gaan namelijk zaterdag een fietstocht maken naar Wijchen naar het gezellige centrum met zijn kasteel en daarna na Hernen. Daar ligt het kasteel waar de serie van vroeger van Floris is opgenomen met Rutger Hauer. Dat willen we wel eens zien.

Het is heerlijk weer. We vermaken ons best bij de camper.

Zaterdagochtend maakt Marco een rondje met drone en tegen de middag hop hop op de fietsen en naar Wijchen. Daar wandelen we door het oergezellige centrum met veel leuke horeca. We doen een heerlijke lunch op één van de vele terrassen. Daarna bekijken we het kasteel in Wijchen. We stappen daarna weer op de fiets en maken een leuke tocht naar het dorpje Hernen. Daar is het kasteeltje gelegen waar in het verre verleden onze jeugd serie werd opgenomen: Floris met in de hoofdrol Rutger Hauer. Wat een mooi kasteel is dit. We wandelen er wat rond. Later in de middag rijden we terug naar de camper . We hebben toch weer een aardig eindje gefietst. We zitten nog lang buiten in het lekker zonnetje. De Camperplaats staat helemaal vol.

Zondagochtend doen we buiten weer ons lekker ontbijt. Het is al vroeg lekker weer. Tussen de middag rijden we op ons gemakje naar huis.

Weer een heerlijk fijn weekeinde achter de rug.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. 21 augustus 2022
    Leuk geschreven,hoeft ook niet altijd even spannend te zijn!! Bedankt en op naar het volgende reisverslag ! Gerard
  2. Marco en Bea:
    22 augustus 2022
    Dank je wel Gérard. Ik moet alleen nog foto's bij de laatste reisverslagen zetten en het verslag spanje portugal nog afmaken. Ontbreekt me een beetje aan tijd.